Sök:

Köpvillkor och information

Order
Lägsta beställningsorder är 100 kr. Beställning görs direkt i webbutiken, ej via telefon.

Betalningsalternativ
Du betalar med betalkort, Klarna faktura, eller direktbetalning via din Internetbank. Om Du är under 18 år så måste din målsman vara den som handlar.

Prisvillkor
Priserna är i svenska kronor och inkluderar gällande moms, fn. 6 - 25%. Vi reserverar oss för eventuella prisändringar på grund av ändrad moms eller onormalt stora förändringar i inköpspriser. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel. Priserna kan skilja sig åt mellan webbutik Harmoniqa Häslobutik och Harmoniqa Alternativbutik i Kalmar.

Leveranssätt
Varorna skickas antingen med Posten, Schenker eller DHL, beroende på storlek och vikt. Skickas varan som paket så får du en avi, vanligtvis genom ett sms. Har du inte uppgett ditt mobilnummer så får du istället en avi via e-posten. Betalar du med faktura, så får du den oftast ihop med din beställning (gäller ej Payson faktura). När försändelsen skickats från Harmoniqa ansvarar vi inte längre för varorna. 

Frakt/Avgift
Varorna levereras mot en fraktkostnad från 16 kr och uppåt, beroende på varans vikt. Den faktiska fraktkostnaden får du besked om när du går till kassan, innan du genomfört betalningen. Leveranstid vanligtvis 1-2 vardagar (om inget annat anges och om varan finns i lager), efter att pengarna kommit Harmoniqa tillhanda (gäller ej faktura). Beställningsvaror kan ha betydligt längre leveranstid. Vid förskottsinbetalning tar det upp till 2 vardagar innan pengarna syns på bankgirot. Transporttiden tillkommer och tar ca 1-4 dagar. Kunder som bor utanför EU kan få betala tull och moms vid införsel av varor från Sverige, vilket inte ingår i Harmoniqas priser.

Köparen ansvarar för att att korrekt leveransadress anges i ordern och för att leveransen hämtas ut. Harmoniqa tar inte ansvar för förlorad försändelse p g a felangiven leveransadress. Allt ansvar för försändelsen övergår till transportören (Posten/DHL/) efter att varorna skickats från Harmoniqa. 

När det gäller paket så får köparen en paket-avi från transportören via sms eller mail i första hand, för att minska leveranstiden. Önskas avin skickad per post, var god meddela detta vid beställningen.

Ångerrätt

Full ångerrätt gäller inom 14 dagar efter mottagandet av leverans enl. distansavtalslagen. Enligt nämnd lag gäller också att varan ska återlämnas i oförändrat skick. Kunden förpliktigar sig att själv stå för frakten tillbaka till Harmoniqa och det är kundens ansvar att se till att varorna återkommer i oförändrat skick. För varor som skickats fraktfritt till kunden tas en expeditionsavgift ut på för närvarande 45 kr. Varorna ska returneras oanvända och i originalförpackning med faktura eller fraktsedel. 

Köpeskillingen (förutom kundens tur- och returfrakt) återbetalas snarast och senast inom 30 dagar efter det att Harmoniqa emottagit den returnerade varan. Återbetalning sker via Klarna. Har du valt att betala med faktura, så tas de returnerade varorna bort från fakturan och endast frakten blir kvar. Vi bekräftar att vi emottagit returen och skickar en ny följesedel via mail till dig. Betala antingen med den gamla fakturan eller den ny som skickas till dig från Klarna.

Produkten ska skickas till Butik HARMONIQA, Tegelviksvägen 7D. 392 43 Kalmar. Innan produkten skickas vill vi att ni mailar info@harmoniqa.se och meddelar anledningen till att ni returnerar produkten.

Reklamation
Vid skadade (ej fraktskador) eller felaktiga varor, eller om vi sänt fel varor, ska reklamation ske inom 14 dagar. Du får en ny vara eller pengarna tillbaka. Pengar för produkten inklusive frakten återbetalas inom en vecka efter att produkten returnerats till Harmoniqa, inga extra avgifter tas ut. Välj det billigaste alternativet för frakt tillbaka till butiken. Eventuella fraktskador, synliga eller dolda, skall omgående anmälas till fraktförarens ombud (Posten eller DHL).

Harmoniqa Hälsobutik följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Ej uthämtade försändelser
I det fall köparen inte hämtar ut sin försändelse, debiteras denne för Harmoniqas faktiska fraktkostnader, såväl till köparen som tillbaka till Harmoniqa. Dessutom tas en hanteringskostnad ut för paketering och emballage på för närvarande 45 kr.

Vara som ej finns i sortimentet
Om du söker en vara som ej finns i sortimentet, så skicka en förfrågan, så kan vi se om vi kan ta in den i sortimentet.

Allmänt
Harmoniqa är ett registrerat företag och innehar F-skattsedel. Organisationsnummer: 6501255167

Kontakt
Vi önskar att kontakt i huvudsak sker via mail; info@harmoniqa.se, i undantagsfall via telefon 0480-42 31 61 (se öppettider). 

Öppettider i Harmoniqas butik i Kalmar
Mån & fre: 11.00-16.00
ons: 11.00-17.30
Lör: 11.00-14.00 

Adress: Tegelviksvägen 7D, 392 43 Kalmar 







2014-11-24